Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nádraží Bubny

Na stránce facebooku se mi objevuje pozvánka na akci Bubnování pro Bubny. Řekla jsem si, že bych se do těch Bubnů měla podívat.

Vím, kde bylo sběrné místo pro Židy, kteří byli povolaní do trasportu, bylo to na místě dnešního Parkhotelu v Praze - Holešovicích. Kudy asi ten průvod transportovaných šel k nádraží?

Nádraží Bubny byly opravdu velice blízko sběrného místa. Šel ten průvod nejdřív po dnešní ulici Dukelských hrdinů a potom po dnešní Veletržní? Po této trase jsem šla ze zastávky tramvaje Veletržní palác i já. Dnešní ulicí se valila auta. Na konci Veletržní se přede mnou objevila průmyslová krajina, parkoviště, ohrady, závory. Bylo těžké přejít frekventovanou ulici. Nepříjemná část města, není to místo, kam by se chodilo na procházky. Jen ty koleje vztyčené k nebi mě navigovaly, památník jsem v dálce zahlédla. Je to „socha“ Aleše Veselého „Brána nenávratna“.

Prošla jsem kolem odtrženého nápisu, který oznamoval nějakou akci, která se zde buď konala, nebo se bude konat. Povlával ve větru a nedalo se nic přečíst. Vzadu je opuštěná budova nádraží Bubny. Na venkovní stěně nádraží jsou nápisy, které informují o historii tohohle místa. Do haly, spíš nádražíčka než nádraží, se dá vejít. Jediný život tam vnášeli členové státní policie. Je tam nějaké její oddělení? V hale jsou dva nápisy, ale to všechno vás nijak nepřesvědčí o tom, že se tady něco chystá nebo děje. Dveře na perón jsou zamřížované a zavřené. Obešla jsem budovu. Na nástupišti jsou pověšené nějaké kusy látky a stojí tam nějaký bílý artefakt. Nabyla jsem dojmu, že tady se určitě nic neděje ani se nic nechystá.

Odpoledne jsem poslouchala rozhlas a na Vltavě byl rozhovor s kurátorkou celé akce v Památníku ticha, který by skupina lidí kolem Památníku Šoa ráda vybudovala. Všechno podle ní je velkolepé, ohromné a zorganizované. Nabyla jsem dojmu, že jsem asi přehlédla nějakou expozici, protože mně se po mé návštěvě zdálo, že je to ubohé a kromě památníku Aleš Veselého tam vůbec nic není. Přehlédla jsem nějakou expozici, kterou jsem nenašla?

V poslední době mám po návštěvě současného umění často tenhle pocit.

Autor: Věra Schmiedtová | pondělí 9.10.2017 9:37 | karma článku: 3,91 | přečteno: 86x
  • Další články autora

Věra Schmiedtová

Ztracený v jazyce

Pochybovala jsem o tvrzení, že čím je bohatší jazyk, tím je bohatší myšlení. Říkala jsem si, jestli to není naopak? Že čím je bohatší myšlení, tím je bohatší jazyk? Teď sleduju svého vnuka, jak se učí česky. Tvrzení , že čím je bo

2.10.2017 v 15:32 | Karma: 7,44 | Přečteno: 218x | Diskuse| Miniblogy

Věra Schmiedtová

Ztracený v jazyce

Pochybovala jsem o tvrzení, že čím je bohatší jazyk, tím je bohatší myšlení. Říkala jsem si, jestli to není naopak? Že čím je bohatší myšlení, tím je bohatší jazyk? Teď najednou sleduju svého vnuka, jak se učí česky a tvrzení má p

26.6.2017 v 17:24 | Karma: 5,53 | Přečteno: 151x | Diskuse| Miniblogy

Věra Schmiedtová

Pohřeb

Jak se s tím zážitkem vyrovnat? Zemřela Miládka, manželka mého bratrance Rudy, který ale už zemřel v roce 1985. Miládce bylo 90 let.

19.3.2017 v 15:03 | Karma: 15,29 | Přečteno: 350x | Diskuse| Miniblogy

Věra Schmiedtová

Moje noční Praha

Každou noc se několikrát probudím, dojdu si na WC, projdu byt. Snažím se nerozsvěcet, protože jsem se dozvěděla, že důležitý hormon meltonin se světlem přestane tvořit.

2.11.2016 v 10:21 | Karma: 6,29 | Přečteno: 115x | Diskuse| Miniblogy

Věra Schmiedtová

Loos v Plzni

V sobotu 10. září 2016 se Plzeň rozhodla zpřístupnit interiéry, které v Plzni vytvořil Adolf Loos. Viděli jsme všechny přístupné, ve kterých nikdo trvale nebydlí.

15.9.2016 v 14:33 | Karma: 0 | Přečteno: 60x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 362x
Zajímá mě, jak jazyk skvěle zachycuje život

Seznam rubrik