Nádraží Bubny

9. 10. 2017 9:37:37
Na stránce facebooku se mi objevuje pozvánka na akci Bubnování pro Bubny. Řekla jsem si, že bych se do těch Bubnů měla podívat.

Vím, kde bylo sběrné místo pro Židy, kteří byli povolaní do trasportu, bylo to na místě dnešního Parkhotelu v Praze - Holešovicích. Kudy asi ten průvod transportovaných šel k nádraží?

Nádraží Bubny byly opravdu velice blízko sběrného místa. Šel ten průvod nejdřív po dnešní ulici Dukelských hrdinů a potom po dnešní Veletržní? Po této trase jsem šla ze zastávky tramvaje Veletržní palác i já. Dnešní ulicí se valila auta. Na konci Veletržní se přede mnou objevila průmyslová krajina, parkoviště, ohrady, závory. Bylo těžké přejít frekventovanou ulici. Nepříjemná část města, není to místo, kam by se chodilo na procházky. Jen ty koleje vztyčené k nebi mě navigovaly, památník jsem v dálce zahlédla. Je to „socha“ Aleše Veselého „Brána nenávratna“.

Prošla jsem kolem odtrženého nápisu, který oznamoval nějakou akci, která se zde buď konala, nebo se bude konat. Povlával ve větru a nedalo se nic přečíst. Vzadu je opuštěná budova nádraží Bubny. Na venkovní stěně nádraží jsou nápisy, které informují o historii tohohle místa. Do haly, spíš nádražíčka než nádraží, se dá vejít. Jediný život tam vnášeli členové státní policie. Je tam nějaké její oddělení? V hale jsou dva nápisy, ale to všechno vás nijak nepřesvědčí o tom, že se tady něco chystá nebo děje. Dveře na perón jsou zamřížované a zavřené. Obešla jsem budovu. Na nástupišti jsou pověšené nějaké kusy látky a stojí tam nějaký bílý artefakt. Nabyla jsem dojmu, že tady se určitě nic neděje ani se nic nechystá.

Odpoledne jsem poslouchala rozhlas a na Vltavě byl rozhovor s kurátorkou celé akce v Památníku ticha, který by skupina lidí kolem Památníku Šoa ráda vybudovala. Všechno podle ní je velkolepé, ohromné a zorganizované. Nabyla jsem dojmu, že jsem asi přehlédla nějakou expozici, protože mně se po mé návštěvě zdálo, že je to ubohé a kromě památníku Aleš Veselého tam vůbec nic není. Přehlédla jsem nějakou expozici, kterou jsem nenašla?

V poslední době mám po návštěvě současného umění často tenhle pocit.

Autor: Věra Schmiedtová | pondělí 9.10.2017 9:37 | karma článku: 3.91 | přečteno: 86x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Miniblogy

Ondřej Flégl

Hnutí lhářů, ANO, zneužilo manželství pro všechny a bodlo liberály do zad

Kratičké pokračování mého dřívějšího článku, které popisovalo bezpáteřní, bezhodnotový oportunismus hnutí ANO. Zajímá mě, kdy asi zradí seniory? Ale počkat, to už vlastně udělalo, jak popsal Ústavní soud v případu důchodů.

29.2.2024 v 12:12 | Karma článku: 10.51 | Přečteno: 386 | Diskuse

Zdeněk Pokorný

Cenzura a její vliv na idnes ....aneb dobrá práce cenzury.

Je to zvláštní, kdysi a je to už dávno, bylo idnes nejčtenější ...nevěříte, jak říkám, už je to dávno....před dobou kdy lidé mohli říkat svůj názor. ....ostatně jsou to jejich prachy, čtenost a rozmanitost názorů není vhodná že

4.2.2024 v 11:11 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 446 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Další z mé knihy Ruksak, legrace, erotika a smrt

Celá ta sranda začala 26. července 1939 po sedmé hodině, když mě maminka konečně vypustila ze svého lůna. Už bylo na čase, i když si stěžovat nemohu - po celých těch devět měsíců bylo o stravu a střechu nad hlavou postaráno -

6.1.2024 v 10:51 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 125 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 179 | Diskuse

Alina Čertilina

Onkologie II

Málokdy se dá jednoznačně určit hranici mezi pacientem který otravuje a bezdůvodně vysává zdravotnický systém a člověkem který má vážné onemocnění v začátečné fáze

30.12.2023 v 17:56 | Karma článku: 5.76 | Přečteno: 131 | Diskuse
Počet článků 37 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 358

Zajímá mě, jak jazyk skvěle zachycuje život

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...